h1

Klädbyten i en annan värld

23 november 2011

I bristen på fasta rutiner (läs fast skrivbordsplats) på jobbet fick jag idag en flash-back från i somras.  Skulle byta till jobbarkläder, men bara orkade inte gå till den fullständigt urkylda toaletten (varför måste det alltid vrålvädras på den gemensamma toaletten?? Bara för att där FINNS ett fönster eller??) Så då blev det ett snabbt klädbyte vid mitt provisoriska skrivbord (jo, jag har lånat ett som står tomt och får även sitta kvar där tills mitt eget är tillgängligt igen). Hoppades att ingen skulle komma in. Men så kom jag ihåg alla snabba klädbyten i sommarens Teatervinden-skog. Helt okej att byta kläder fast alla sprang omkring i skogen. Då får det väl vara okej att jag gör ett snabbt klädbyte jag med innan jag ska in på min ”scen”, dvs där jag ska leverera.

Så jag får väl låtsas att jag står där mitt i skogsgläntan bakom Teatervindens kuliss. Snabbt klädbyte. Fixa till. Fokusera. Leverera!

Kommer någon in får jag väl berätta att jag står i en skogsglänta och att där är detta beteende faktiskt fullständigt normalt!

Och om någon undrar – nej, omklädningsrum är relativt ovanliga hos oss…. nästan ännu längre bort än på AIK-vallen.

Kommentera

