h1

Finaste vantarna

08 november 2011

image

Nu har jag stickat färdigt mina finaste Uppsala-vantar. Det andra paret. De förra försvann på tåget en dag i våras. Jag, min slarv-maja, glömde dem när jag klev av tåget efter jobbet en dag. Jag har letat efter dem på hittegods både i Göteborg o Malmö, men de är alldeles borta. Någon annan tyckte väl att de behövde just mina, lite personliga vantarna. Så jag har fått sticka nya. Efter att ha repat upp tummarna en gång är de nu alldeles färdiga o klara att använda. Inte helt perfekta men alldeles nog för mig. Mina älskade trollungar föreslår att jag ska skaffa vanthängslen. Så att jag inte tappar bort nästa par också.
Jag tror faktiskt att jag ska sticka ett par till. Inte för att tappa bort utan i någon annan läcker färg. För de har varit så roliga och rogivande att sticka. Och eftersom jag är på hög till Uppsala kan jag ju passa på att köpa mer garn. 
Ser ni domkyrkotornen o rosettfönstret? Och så alla kajorna som fyller Uppsalahimlen, när de cirklar runt domkyrkan?

4 kommentarer

  1. Otroligt vackra!


  2. Gillar dom!
    Ha det så gott i Uppsala och tack för nycklarna.
    Ingrid


  3. Tack, Ingrid & Tigerlilja! Nu ska jag iväg till garnaffären och hitta mer…


  4. […] Men när jag först idag läste igenom gårdagens blogginlägg så blev nog början inte helt som jag tänkt mig, först. Spelar ingen roll, men jag hade tänkt skriva att idag är ni ungefär 30–50 personer/dag som är inne på bloggen. Så roligt tycker jag, för eftersom siffran är ungefär samma dag för dag, med viss variation om jag stuckit ut hackan lite, som med Berlusconi, eller kanske berör, som med Tillbakablick. Så fortsätt gärna att läsa och ger ni som sagt någon respons på något sätt så mottages det tacksamt. Det kan också ge nya infallsvinklar som när Moruti tyckte att jag skulle blogga om firma Moruti kontra firma SJ eller att följa kringelikrokarna med mina finaste Uppsalavantar. […]



Kommentera

