h1

Läckert

29 oktober 2011

Via Facebook och Youtube sprids detta lilla videoklipp med orkanens hastighet runt överallt. Häromdagen dök det upp lite här och där bland mina Facebookvänner. Vänner som inte alls har någon som helst koppling i det verkliga livet. Förutom att de fascinerades av Erato. Till slut blev jag nyfiken och kollade vidare. Och jag blev alldeles tagen.

Sedan, när jag tittade vidare på deras Facebooksida kände jag igen mer av sammanhang. Uppsala! Ett annat, mer privat, klipp dök upp hos en vän. Inte fy skam det heller.

Och det som griper tag i mig är INTE kesoburkarna i första hand. Jovisst, det är också läckert. Utan det är deras stämsång. Det är så tight sjunget. Njutbart helt enkelt. Jag vill faktiskt höra mer. Mycket mer!

Efter att ha levt ett antal år i Uppsala, inte minst mina ungdomsår, är jag lite bortskämd med stämsång. De som hörts mest och högst har varit olika manskörsensembler. Väl skolade i gosskörssammanhang. Och serenadsång.

Så oerhört gott att få nya musikupplevelser. Och jag önskar tjejerna i Erato all lycka till och hoppas att jag kan få tillfällen att lyssna på dem mer framöver.

Kommentera

