h1

Morgon

15 oktober 2011

Och så är det dax att starta upp en ny dag. Inomhus närmar sig kaminläge med stormsteg. Imorse var det bara drygt 20° när jag kom upp. Under 20°  och det är dags att elda. Kanske måste bära in lite ved idag?

Morgonlatten är nästan urdrucken. Inte lika suveränt god som denna cappucino, som dracks en sommarmorgon på Bar Gallo vid torget i Panicale. Men helt okej start på dagen ändå.

Morgonens stress har varit att min dator sjunger klagosånger. Idag har den tagit över en halv timme med strul att väcka liv i. Inte okej! Just nu har jag i och för sig tillgång till en av trollungarnas datorer, som jag kan köra statistikprogram på, eftersom min dator redan tidigare vägrat att befatta sig med just det programmet. Var är det magiska trollspöt som håller liv i och fräschar upp gamla trotjänare? Ja, kanske faktiskt ger datorn ett evigt liv? Jag gillar faktiskt min dator. Jag känner mig inbodd med den. Vet hur den funkar (ja, när den inte strular) och vet precis var och hur jag har alla mina grejor. Tangentbordets rörelser sitter i fingrarna. Igår kväll satt jag tappert och försökte knappa in siffror på det obefintliga tangentbordet på den andra datorn, tills händerna förstod att det inte fanns några tangenter att använda till just det just där…

Men nu är det dags att ta tag i tillvaron. Först plugga statistik en stund, sedan melodikryss och sedan plugga mer statistik, hela dagen. Om jag inte kan övertala mig till något litet avbrott lite då och då.

Kommentera

