h1

Pappersångest?

26 september 2011

Nåja, ångest är väl starkt. Men vad göra med allt papper som blir över? Helt enkelt färdiganvänt? Bara slänga i den vanliga soppåsen? Glömma allt vad vi lärt om miljö och återvinning? Det tar emot. Så tills jag hittar en lösning sparar jag papper i en låda under skrivbordet. Hamster – javisst! Men nu svämmar lådan över sina bräddar. Snart ger sig pappret ut över golvet…
Och för att ingen ska misstolka – det handlar om vanligt kontorspapper. Det som ska strimlas, sekretesspapper, förpassar jag på annat ställe, avsett för just det.
Eller jag kanske ska stoppa allt papper i strimmelhögen o hoppas att det kommer till användning den vägen? Fast då blir det mycket papper där istället. Och det som ska strimlas får vi betala för. Extra arbete.
Jag vill ju bara ta mitt ansvar för miljön – ska det behöva vara så omständligt?

Kommentera

