h1

Hatt!

18 september 2011

Detta blev helgen när jag köpte hatt! Halmhatt! Så oerhört oväntat. Idag hade jag min rödaste wild&crazy-klänning, röda skor och halmhatt! Jag trivs med min hatt. Förmodligen blev jag minst lika förvånad själv när jag köpte min hatt, som människorna i min omgivning blev. Men ibland bara måste man göra nya saker. Bara jag får bestämma själv när och hur. Halmhatt!

Trollungarna hemma ser hur jag, i en avlägsen framtid, går runt i trädgården med min halmhatt, en korg och blommiga skor, när de kommer hem på besök. Kanske det. Hur som, nu gillar jag min lite vilda hatt! Och förmodligen kommer jag att använda den någon gång emellanåt. Trots att jag ju aldrig velat ha någonting på huvudet. Men det är aldrig försent för förändring och nya upplevelser.

Att köpa en vild halmhatt känns ju ändå rätt så harmlöst.

Och jag tror, eller egentligen är rätt så säker på, att Trollpappan är om än förvånad, både stolt och glad över min finaste halmhatt och över att jag vågade köpa OCH använda den.

2 kommentarer

  1. Fin hatt mamma!


  2. Tack, älskade Agnes! Jag är faktiskt riktigt nöjd själv, om än mycket förvånad.



Kommentera

