h1

Nätverk

10 september 2011

Något som är så fascinerande med Facebook är när jag ser att mina FB-vänner från ett sammanhang i sin tur är vänner med andra av mina FB-vänner, som jag känner via helt andra sammanhang. Det är då jag inser att världen inte alltid är så stor utan vi rör oss i cirklar som då och då möts.

För den som lever hela sitt liv på en och samma ort och rör sig i samma kretsar hela tiden kanske inte detta är så märkligt, men för mig som flyttat runt en del genom livet är det lite fascinerande. Och ibland blir jag nyfiken och vill veta mer – hur känner du henne? hur har era cirklar mötts? var har ditt liv fört dig?

Kul är det ju också när två för varandra helt obekanta FB-vänner börjar kommentera varandra i något inlägg jag gjort. Då ökar ju nätverken ytterligare lite grann…

För nätverk är viktiga. Vi lever inte som isolerade öar i världen, utan finns i sammanhang som påverkar, stödjer eller kanske stjälper oss. Oavsett om vi är medvetna om det eller inte.

Kommentera

