h1

Studie-dax

31 augusti 2011

Dax att ge mig ut i livet och försöka bli lite klokare. Eller snarare, försöka strukturera mina studier de senaste åren så att de går att samla ihop till något konkret vettigt och inte bara bli en massa oerhört intressant vetande på hög. Lite torrt låter ämnet, vetenskapsteori och vetenskaplig metod, men det hör till det jag förväntas ta till mig, så då är det bara att angripa ämnet med full entusiasm. Denna kurs, eller någon liknande, måste jag ha om jag någon gång tänker knyta ihop säcken. Ut och iväg, så får jag se vart det leder hän.

Och om någon undrar – ja, detta är ett av mina fritidsintressen. Vid sidan av brödfödan. Så när en del andra går på teaterkurs eller så, sätter jag mig med böcker och dator. Konstiga val vi gör ibland.

Kommentera

