h1

Borttappat

19 augusti 2011

Yngste trollungen har en förmåga att lämna prylar efter sig lite här och där. Ibland kommer de tillbaka, men inte alltid. Just nu har han tre jackor på vift. En av dem finns förmodligen på Storan, om han orkar cykla dit och kolla. Men MIN regnjacka, som han lånade i mitten av juni är puts väck! Finns ingen stans. Jag hade en förhoppning att den skulle dykt upp i någon vrå när vi röjde undan Teatervinden men icke! Borta! Imorse cyklade han iväg till skolan i en av SINA regnjackor – kunde han åtminstone inte ha börjat med att slarva bort den istället för MIN? Nästa regnjacka jag köper ska var i en färg och mönster som han inte på något sätt kan tänkas sig att ha på sig. Så att jag får ha den ifred!

Sen att han tappar bort sina egna grejor är i och för sig också en utmaning, men efter ett antal år börjar jag bli van. Att alltid gå ett par varv genom skolans högar med upphittat har liksom blivit en tradition. Så stark att även äldre trollsystrar har slagit sina lovar kring upphittade grejor för att se om möjligen lillebrors grejor gömmer sig där.

Så tills jag hunnit fixa en ny EGEN regnjacka får jag låna någon annans, som Trollpappans regnställ, tyvärr med trasigt blixtlås, men funkade ändå någorlunda. Men jag saknar MIN regnjacka. Och förhoppningsvis kommer trollungen att såsmåningom ha mer koll på sina grejor. Fast – upptäckte just att äldste trollungens vindjacka hänger kvar här i hallen sedan han var hemma sist – undrar om han saknat den?

Kommentera

