h1

Osmart?

12 augusti 2011

Inte helt smart att bygga växthus alldeles bredvid en björkstubbe. Dock lite smart att inte placera växthuset där jag tänkte först, rakt över björkstubben. Jag har sågat och knipsat av björkrötter mest hela dagen. En trollunge undrade ett tag varför jag stuckit ner så många pinnar i marken i min grop. På bilden här nedanför finns ett litet smakprov på de större rötterna som jag fått angripa. Envis är mitt andra namn. Men jag inser att det finns en gräns. Så hade jag varit mer smart hade jag bestämt en vettigare plats för växthuset. En bra bit ifrån björkar och andra obekvämheter. Nå, nu har jag ju börjat här så det är bara att slita på. Och jag har bara fått en blåsa, i ena handflatan. Imorgon ska jag gräva en grop till, där jag kan plantera en vinranka sedan. Fast en av trollungarna tyckte att det var nog med gropar i vår gräsmatta nu.

Kommentera

