h1

Att gräva en grop

09 mars 2011

Just nu kan jag inte gräva någon grop. Även om jag skulle behöva göra det. Det är fortfarande tjäle i marken. Ovanpå det la sig blötsnön idag och gjorde inte det hela bättre. Så att gräva en grop känns inte realistiskt.

Fast just idag hade det varit bra om jag kunnat gå ut i min trädgård och gräva lite någonstans. Ett bra sätt att bli av med ett och annat. Inte minst frustration passar ypperligt att hantera med gropar.

En annan utmaning är att jag inte än vet riktigt var någonstans jag behöver någon grop till någon växthusfundament eller så. Och att bara gräva i tomme kan verka lite suspekt.

Ibland har jag ägnat mig åt att såga av sly och grenar, men det är inte läge att göra än heller. Typiskt! Det finns ett par lite större träd som skulle behöva försvinna från vår tomt, men de är lite för stora för min fina grensåg. Tror faktiskt inte att min andra såg räcker heller. Behövs nog större doningar för det. Och lite mer skicklighet och vana vid trädkapning än jag har. Men kanske, kanske, kan jag få hjälp med det som står mest ivägen. Då kan jag ägna mig åt att få ner det i småbitar sedan. Lagom stora att stoppa in i kaminen. Kanske kan bli bra alternativ till gropgrävning.

Så i väntan på våren, värmen och växthusprojektet så får jag trampa runt lite, banka i skrivbordet, muttra lite och hitta på olika sätt att bestiga högarna av arbete.

Kommentera

