h1

Ängel

06 februari 2011

Att fylla det där magiska årtalet som är svårt att ta sig förbi utan att åtminstone hantera det på något sätt innebär att man kan bli firad av sina arbetskamrater. Jag har ju inte på något sätt undanbett mig att bli firad utan har bestämt mig för att tillåta mig att njuta av min födelsedag ordentligt. Så därför firade jag dagen med mina arbetskamrater häromdagen. Tillsammans med att vi firade av två som slutar, så det blev att ta i ordentligt. Förutom blomma i en vacker grön mugg (vi ”slåss” om de gröna kaffemuggarna) så fick jag en så fin present med så mycket omtanke och känsla. Det överlämnades vid ett litet tal av en av mina närmaste kollegor. De hade hittat ett smycke som var så rätt och så till just mig. En liten ängel, leende, med vingarna ordentligt uppåtsträvande, rentav lite uppstudsigt. Ängeln är gjord i svart metall och eftersom jag ju ofta säger att om jag vore en ängel så skulle jag nog ha lite svart på mina vingar också eftersom jag är lite motvals, lite taggig, lite salt i tillvaron för min omgivning. Så så värst änglalikt söt, glittrande, vän och rosaskimrande har jag aldrig lyckats vara. Nu har jag gett upp. Eller mer rätt – jag har accepterat att jag är jag och jag kan inte göra om mig, åtminstone inte alltför mycket. Och det behövs faktiskt lite motvals i tillvaron också annars skulle det bli alldeles för glittrigt. Rent av bling-bling.

Så jag är så oerhört glad över mitt fina smycke. Jag ska bära det med stolthet. Stolthet över att jag är jag och att jag är nöjd med det. Trots eller kanske just för att jag är jag!

Om nu någon av er läser det här så ska ni än en gång veta att jag är så glad. Om ni nu missade det i fredags. Tack!

Kommentera

