h1

Mitt i livet

14 januari 2011

Så närmar sig dagen med stormsteg. Dagen mitt i livet. Halvtidsbokslutet. En av de större milstolpar i livet som man passerar. Dagen då jag nog måste betraktas som rätt så vuxen.

För strax 50 år sedan föddes jag i universitetsstaden Uppsala. Strax efter att jag föddes ringde klockorna i domkyrkan. Sedan har jag flyttat runt en del men just i Uppsala har jag återkommit till lite då och då. Just nu stortrivs jag vid västerhavets vatten. Här finns så mycket luft! I vårt rödgula glada hus i vår lite vildvuxna trädgård. Med min stora familj.

Vägen genom livet hittills har väl inte varit alltför spikrak. Annat än att jag väl fortfarande är lika envis och egensinnig som jag nog alltid varit. Men jag kanske slipats av lite med åren. Eller så kanske det är så att det andra sidan av det envisa myntet ibland visar sig som tålamod.

Så mycket upplevelser och erfarenheter jag samlat på mig så här långt. Och så många människor jag lärt känna längs livets stig. Vilken rikedom!

50 år – så läckert! Nu tänker jag bara följa med och njuta av det dagarna framför mig har att erbjuda. Förr eller senare blir det vardag igen. Varje dag har sitt och NU är NU! (Har jag sagt det förrut?)

One comment

  1. Hurra för dig i dag! Om du nu verkligen vill bli hundra, så hoppas jag att du får bli det, och att alla dessa dagar framför dig fylls med glädje och lagom mycket möda!



Kommentera

