h1

Tid

18 september 2010

Året har 365 dagar, fördelat på 52 veckor/12 månader. Varje dag har 24 timmar. Så är det för oss alla. Ingen har varken mer eller mindre. Dessa 24 timmar måste jag förvalta och hantera efter bästa förmåga och förstånd. De ska räcka till föräldraskap, gemenskap med den/dem som står mig allra närmast, att fixa vardagen med mat/städ/tvätt, lönearbete, logistik. Helst ska det bli lite tid över för nöje, vänskap och återhämtning. Sedan måste jag sova ibland. Hur ska jag använda timmarna på bästa sätt? Var kan jag fixa mer tid när tiden inte räcker till? När jag lånar tid från morgondagen måste den till slut betalas igen. Så är det. Inget bra sätt i längden. Då blir den användbara tiden ännu kortare. Svårt att hitta tidsbalans när det är mycket som ska rymmas i ett begränsat tidsutrymme. Så därför har jag just nu slösat bort tid genom att sitta vid min blogg istället för att städa/sova/vila/prata med någon vän eller göra något annat jag borde gjort för länge sedan. Får försöka att bättra mig. Men lite mer tid vore bra. Gummibandstid?

2 kommentarer

  1. Inte är väl detta att slösa bort tid. Det är ju att prata med vännerna långt bort!


  2. Jo, det har du rätt i. Och det är väl en av de tidspusselbitar jag faktiskt behöver lite mer av. När jag kan hitta lite mer tid. Fast denna helg har prioriterat bort lite ”måsten” till förmån för blogg, vila och familj. Snart börjar vardagsveckan och då borde jag hunnit ett och annat innan, men det får bli väl.



Kommentera

