h1

Rum

15 augusti 2010

Nu har vi fått upp både tvärgående brädor och ”tak-brädorna” Genast har det blivit som ett rum. Även om både väggar och tak är lite glest. Men det känns som rum. Alldeles tydligt. Tyvärr är det lite osäkert väder. Annars hade jag släpat dit min utestol och satt mig en stund i mitt nya rum. Så nöjda är vi! God vän har varit här och tittat. Han ska hjälpa mig lite med att gräva det värsta, så att jag kan fortsätta att lägga plattorna sen. Inte så mycket under pergolan som vid ena kanten. Sedan får vi ta oss till någon plantskola för att fixa växterna som ska börja klättra. Det är så läckert! Vildvin vill jag gärna ha, kanske klängrosor. Italienskinspirerat blåregn vore läckert men passar inte alls vid vårt rödgula hus så det tror jag vi hoppar över. Kanske någon riktig vinranka också, det vore trevligt.

2 kommentarer

  1. Föreslår humle det växer tom. hos oss!


  2. Vi hade humle i Grimsås, det var fint. Har funderat på det också, kanske kan vara något.



Kommentera

