h1

Grått hår

06 januari 2010

Häromdagen skrev Moruti i sin blogg om grått hår, dock inte med anledning av förestående 50-årsdagar (?). Hos oss kom det gråa håret upp när jag hade god vän på besök. Vi konstaterade rask att vi båda blir allt gråare, även om hennes gråa hår är mer koncentrerat till det övre lagret och mitt är mer i flikar. Men gråa i håret, det blir vi. Även om just vi inte har 50-årsdagen alldeles om knuten. Själv upptäckte jag mina gråa flikar på BB när jag fött min yngste son. Då var jag mer 35 än 50.

Grått hår är vackert! Mäktigt! Jag gillar mitt bruna lite ostyriga hår, nu då med gråa inslag. Men jag skräms inte av att en dag ha alldeles grått hår. Fast lika ostyrigt kommer det nog alltid vara, det har liksom blivit ”jag”. För jag är ju inte så städad och prydlig i mig själv. Lite mer motvalls. Så tillägget ”kärring” lär väl passa bra. Vet inte om jag ser annorlunda på mitt hår när det gråa tar alldeles överhanden, det får framtiden visa. Nu är nu!

Moruti undrar om grått hår växer och jag kan svara att det gör det. Om jag inte förpassar mig till frissan emellanåt så blir det långhårigt rufs på en gång, så det så! Inga pengar att tjäna där inte.

Det har hunnit bli mer grått idag, här var det mer välklippt.

2 kommentarer

  1. Absolut är grått hår vackert. Överhuvudtaget är det vacker med hår. Därför kompenserar jag bristen på huvudet med lite under hakan.


  2. Välkommen hit, Anders. Du hittade hit trots att jag inte kan kommentera din blogg utan viss utmaning.
    Ja, grått hår är vackert. Jag blir så glad varje gång jag ser att någon vågar låta sitt hår vara grått. Vi blir äldre, det blir vi, men behöver vi dölja det? Det är iochför sig lätt för mig att säga som har lite kvar till denna lite magiska födelsedag. Men jag ser faktiskt fram emot den med förväntan. Fast vuxen, om man med det menar förståndig, tant, hatt etc så kommer jag nog aldrig att bli det. Oavsett hårfärg.



Kommentera

