h1

På tröskeln till 2010

01 januari 2010

Nu har ännu ett år börjat för inte så länge sedan. Årets första dag, en vilodag, en dag då vi behöver ladda om batterierna efter det som varit och det som skall komma.

Igår hade det kanske varit på sin plats att reflektera över året som gått, eller deceniet som just avslutats. Och sätta upp nyårslöften inför 2010. Jag har varken reflekterat så där välorganiserat eller uttalat några mer seriösa nyårslöften. Det finns så många som gör det så det räcker för mig med. Istället vill jag lyfta fram HÄR OCH NU. Det år och det decenium som passerat är förbi. Morgondagen vet vi inte speciellt mycket om. Men just idag – det är den dag vi har att vara rädda om nu. Det är så lätt att oroa sig för framtiden. Kommer jag att ha jobb hela året? Får jag någon semester? Hur ska det gå med studier? Och inte minst – hur kommer mina barn att ha det under året som kommer? Men ingenting av detta kan jag göra speciellt mycket åt idag.

Så just nu njuter jag av här och nu. Läser en bra bok, ska strax se en stund på TV, gärna någon lättsmält långfilm. Kanske tar fram ett sticke. Pratar lite med barnen. Ringer någon vän.

Och med detta vill jag önska de som eventuellt läser denna blogg

Ett riktigt gott år 2010, men glöm för all del inte HÄR OCH NU!

Kommentera

