h1

Full-lärd?

30 december 2009

Så har jag lagt ytterligare 15 högskolepoäng till min lilla samling. Nu var det en fördjupningskurs, i mitt ”eget” ämne, arbetsterapi. Bok- och papperstravarna växer. Mängden kunskap i mitt huvud har kanske ökat. Men är det fullt än? Nej, inte på långa vägar. Det finns ju så oerhört mycket kvar att läsa och att lära sig. Jag har blivit bättre på med åren att inte drunkna i böcker under resans gång, dvs en (hel) del böcker får hamna i högen att det får jag läsa sen – när jag får tid… Problemet är bara att den högen bara växer och växer. Emellanåt hinner jag gå tillbaka och öppna någon bok i högen, men det hamnar ju ständigt nya böcker där. Så det är bara att läsa vidare. Men klokare och mer fullärd. Det blir jag nog aldrig!

Och så finns ju alla de böcker jag vill läsa bara för vila, nöje och njutning. Det måste jag faktiskt också hinna med. Blandad kost är bäst – har jag hört.

Kommentera

