h1

Vardagsrutiner

30 augusti 2009

Nå, det är inte vardag i dag, utan söndag. Men höstens vardagsrutiner börjar sakteliga komma igång. Strax dax att byta om för att åka på Friskis & Svettis terminskickoff. Visst är sommaren härlig, men det finns en vila när vardagen kommer igång på hösten. Rutiner, alla har sina olika verksamheter, vardag… Nu rullar hösten på i ett antal veckor. Om och om igen varje vecka. Viss variation finns, inte minst i en så pass stor familj som vi ändå är. Men i botten finns en grundrytm som man kan följa. Då behöver man inte fundera så mycket på vad man ska göra eller inte utan det är bara att rulla på i inövade hjulspår. Och det kan behövas i en värld där så mycket är föränderligt och osäkert. Som att jag inte har en aning om jag har jobb efter sista oktober. Men Friskis kan jag iallafall gå på  – varje dag om jag vill, men jag har redan sett ut mina favoritpass. Tyvärr har två av dem hamnat på torsdagar, och det är väl lite väl ambitiöst så där får det väl bli att välja då. Kanske varannan vecka?

Så dax att byta om – NU!

Friskis

Och så nöjd jag känner mig EFTER ett genomfört friskispass! Då orkar jag genast ta tag i både det ena och det andra som behövs i vrårna.

Kommentera

