h1

Trött och sliten

02 augusti 2009

Sitter och tittar tillbaka i min blogg – dvs både denna och och min första:  nennetroll.blogg.se .Så mycket jag ändå skrivet och det under korta perioder. Nu blir det liksom inte av. Jobbet suger musten ur mig. När jag kommer hem går luften alldeles ur. Så kan man faktiskt inte ha det i längden. Man ska vara glad över att ha jobb, det är jag, verkligen. Men jobba vecka efter vecka efter vecka och nästan aldrig komma hem i tid eller gå hem med högar av jobb kvar till morgondagen. Det går inte! Jag inser det. Vet bara inte vad jag ska göra åt det. Jobbar jag inte tillräckligt flitigt kanske jag inte får mer jobb? Eller är det bara här och nu – jobba undan det som är framför fötterna? Vi har varit för få i tjänst de här sommarveckorna, det vet vi. Och som sommarvikarie, för det är ju det jag är just nu, måste jag ju jobba. Men riktigt så här mycket?? Det får helt enkelt bli skärpning. Ska försöka att minska flexberget denna vecka, borde kunna ta en dag ledigt, enligt semesterplaneringen. Då ska jag bara vara hemma och ägna mig åt min familj och mitt hus. Lite dator och blogg får det väl allt bli också. Och nu kan jag ju iallafall glädja mig åt att ha jobb ytterligare två månader i höst. Några semesterdagar är inplanerade. I september ska jag upp till Uppsala en långhelg! Jag ska promenera, umgås med två av mina stora barn med pojkvän resp flickvän, kanske hälsa på någon vän och i övrigt bara vara! Kanske lite shopping också, jag känner ju åtminstone pengar när jag jobbar.

Men NU är NU! Bättre balans i tillvaron och det omedelbart! Och lite mer produktivitet vid datorn. Bättre få ut tankar till ord än bara en trött, seg massa!

IMG_5359

3 kommentarer

  1. Knepigt, det där. Och att hela tiden jagas av saker som staplas på hög. Det får mig ofta att känna att jag borde vara mer effektiv. När det är så att tiden är för kort tillmätt. Jag ska försöka tala med dom som ansvaret för min tid framöver. Man mår inte bra.


  2. Är det bra med 2 månaders jobb om du är så slut när du kommer hem? Finns det inget annat, du kan göra… ja ja vet det är inte lätt att hitta nåt. Hoppas och ber om mer balans och ork för dig. Hoppas också att getingsticket är ok. Kram


  3. Välkommen hit! Så trevligt och se dig här 🙂
    Tvåmånaders är egentligen förlängning på tidigare 2-5 månaders… Och svårt att säga nej när arbetsmarknaden ser ut som den gör och jag frivilligt gett mig ut i det…
    Det är bara att bita ihop, försöka få lite mer struktur och vila och sedan se tiden an. För eller senare kommer jag att ha jobb med mer framförhållning än nu, så det så!



Kommentera

