h1

Nya möjligheter, nya utmaningar…

09 januari 2009

Ibland rullar livet på i samma gamla hjulspår. Ibland tar det nya vägar. Just nu har jag hamnat i en sån fas i livet att en del av det som upptagit mitt liv har inte längre är, som magisterutbildning och jobb. Annat tar istället vid, annat, om än tidsbegränsat jobb, men också vardag. Nu ska jag återigen hitta havet, få mer regelbundna rutiner så att jag tar mig tid att ägna mig åt friskvård, läsa alla de böcker jag inte hunnit, se alla de filmer som bara blivit liggande, vara en mer närvarande mamma och maka, hinna och orka vara social, försöka hitta ett mer fast jobb, inte ha en resväska halvpackad mest hela tiden, hinna blogga… Just nu är tillvaron full av möjligheter. Visst inser jag att allt kommer jag inte att hinna och göra, men det är gott att se att möjligheterna finns. Och så till utmaningen att hitta ett jobb… Men jag har Kierkegaard med mig i minnet:

att våga är att förlora fotfästet en stund, att inte våga är att förlora sig själv…

dsc00652

One comment

  1. Jag följer dig med glädje och tacksamhet. Kunde just tro att du effektivt och bra visade vidare. Tack!



Kommentera

